zaterdag 31 juli 2010

Dag 4 : Speed Boot varen te St Pete Beach


Gisteravond na het plaatsten van het blog, ben ik eigenlijk meteen gaan slapen dat zal zo rond 23;00 zijn geweest. Ik zet eerst de wekker om 5:45, en beland in diepe rust. De volgende ochtend wordt ik om 5:40 wakker net voor de wekker afgaat. Ik spring als een jonge god onder douche, dit gaat zo soepel als je alleen in films ziet. De dag begint goed… Wanneer ik klaar ben met douchen, is Mandy net wakker, en Jasper staat al onder zijn douche. We spreken af dat we allemaal rond 6:30 verzamelen. Een ieder kan nog wat voor zichzelf doen, Mandy had al croissants in de oven gedaan en vroeg mij deze rond 6:20 eruit te halen.

Ik start nog heel even de laptop op, maar veel tijd om de blogs te lezen heb ik niet deze ochtend, wel lees ik dat er vandaag meer bekenden naar Frenchy toegaan…. Wellicht komen we ze nog tegen? We eten eerst de  croissants op en nemen wat Jus de Orange. We laden alles in en stappen 6:45 in de auto, richting St Pete Beach. Bij Tampa is het eerste foto moment..

Tampa 
Volgens tomtom liggen we opschema, de aankomst tijd ligt rond 8.25 bij Frenchy’s. We hebben eigenlijk geen oponthoud en bereiken redelijk eenvoudig St Pete Beach, terwijl ik afrem voor een stoplicht rijd er ineens een onbekende auto naast ons. Het is zo’n enorme impossante goud kleurige MPV met een hele groep mensen erin, en deze mensen maar zwaaien… het blijken de Almeerders te zijn, ik moest er meteen om lachen, gezamelijk rijden we op naar Frenchy’s. Tomtom had weer gelijk we komen om 8:25 bij Frency’s  aan..

Frenchy's

Bij aankomst  is het rustig, we zijn alleen met de Almeerders, toch is Frenchy’s als vanouds meer zenuwachtig dan ons. We stellen hem gerust dat we echt niet zo gek met de boten omgaan zoals we eruit zien … dat helpt. Hij wil ons nu zelfs op de foto zetten…
Familie foto

De verslagen van de Almeerse florummers vind je hier Marja en Sonja

Wij zijn als eerste aan de beurt, Ik krijg een stoomcursus speedboot varen en we mogen de spullen in laden en daarna full steam ahead. We varen heel rustig de haven uit richting open zee. Eénmaal op open zee geef ik het roer over aan Jasper en wij gaan lekker genieten van het uitzicht. Oh dit is vakantie gevoel zoals het hoort …  We genieten van de vrijheid en hopen dat we nog wat dolfijnen tegen komen.

jasper2 

Jasper doet het fantastisch, en wij hopen op dolfijnen, dat wil voorlopig nog niet lukken. Jasper stuurt richting het hotel waar we vannacht gaan slapen, ik neem een foto van het hotel, maar het is tegen de zon in, en de foto ziet er niet uit. Op een gegeven moment zien we toch een vinnetje .. dat is kippevel kan ik jullie vertellen…

Dolfijn4

Het zijn er twee, en het is verdaaid moeilijk om ze op de plaat te vangen, je weet nooit waar ze weer omhoog komen.. Toch is het een machtig gezicht en al heel blij vervolgen wij onze route…. We zien de boot van de Almeerders, we gaan heel even langs om het vast te leggen… Dat gaat wel even in een tempo hoor riemen vast..

speed2 speed

almeerders

Als we bij de Almeerders komen wordt even gezwaaid, en een ieder gaat weer zijn eigen weg, wij varen heel rustig in de hoop toch weer wat dolfijnen te spotten, tegen 11:30 is het  raak en zitten ze in stelletjes om ons heen, we weten ze maar moeilijk op de camera te krijgen. Het zijn er zoveel en overal om ons heen komt er één boven. Toch lukt het ons wel, en wederom lachen we van oor tot oor dit is geweldig, zo in het wild die prachtige dolfijnen om ons heen

Dolfijn1

Het valt niet mee, om op het blog weer te geven, hoe leuk dit is in het echt.
Ik maak ook filmpjes met de camera en als er wat meer tijd is, in de vakantie zal ik die ook uploaden!! Terug naar ons avontuur, want het is erg leuk we komen ogen te kort.

Dolfijn2

We hebben wel eerder hier gevaren en wel hele groepen gezien, nu pesten ze ons door één voor één boven te komen. Maar het is het meer dan waard..

Dolfijn3

Ze zwemmen naast ons onder ons door en wij maar gokken waar ze boven komen, soms heb je geluk, vaak ook niet ;-) Maar het is weer een hele gave belevenis.

Dolfijn10  
Dan zien we er twee waarvan één nog een heel klein vinnetje heeft deze blijven bij elkaar. Heel mooi om te zien, tegen 12:15 besluiten we de haven weer binnen te varen op de binnen wateren zagen we ze vorig jaar namelijk ook . Je hebt er ook best wel leuke huizen staan, daar varen we toch maar even langs, werkelijk pracht locatie zo aan het water..

Huizen2

Huizen3

Je kan het slechter treffen, nou daarover gesproken, … Frenchy scheurt langs met een boot dat we snel terug moeten naar de haven. Er is zeer beroerd weer in aantocht, nou is hij wel heeel nerveus maar ik gehoorzaam maar braaf. Gelukkig maar want als we maar net alle plichtplegingen achter de rug hebben, en in de auto zitten begint het te regenen, en er is wat onweer. We rijden langzaam naar het hotel wat hier nog geen 5 minuten vandaan is. Daar rond 13:30  aangekomen vraag ik om een upgrade met zeezicht ( op advies van Sonja die hier eerder heeft gezeten) , de dame achter de balie meld dat onze kamer pas rond 15:00 beschikbaar is, misschien iets eerder. Ze checked ons wel in zodat we straks alleen nog maar de sleutel hoeven af te halen, en wij gaan weg naar een klein lokaal winkelcentrum, ook eten we wat bij Subway.

Subway

We eten alle drie 6” broodjes,  precies dezelfde als een paar dagen geleden.
Daarna gaan we even naar een Supermarkt die er geweldig van binnen uitziet.
Ik kon deze winkel niet,  maar een zeer nette winkel ( Sweetbay dacht ik ) We gaan ook naar wat lokale winkeltjes, om de tijd te doden, en dat is best geinig.

Winkels

Het regent nog steeds, tegen 15:00 rijden we terug naar het Grand Plaza, de kamer is klaar, en met een knipoog zegt ze tegen me, dat de kamer ons wel zal bevallen…. Nou dat klopt we zitten pal in het midden van het hotel met zicht op het zwembad, strand en de zee. Allemaal gewoon recht vooruit, zijn we dan geluksvogels… ja dacht het wel.

Grand Plaza 

Dit is ons uitzicht en als bonus begint de zon weer te schijnen, toeval? We zullen het nooit weten ;-) Het is een prachtig uitzicht, en Mandy en ik  gaan zwemmen.
Jasper blijft in het hotel die heeft het even gehad. Op het strand zien we ook nog een trouwerij voor het hotel, erg leuk.

Wedding

Dan gaan we terug naar de kamer het is al 18:00 uur en we krijgen honger.
We douchen en kleden ons om en besluiten bij het restaurant Spinners te eten.
We eten er alle drie Filet Mignon, het is heerlijk en we genieten van het steeds veranderende uitzicht omdat het restaurant draait.

Filet Mignon

Daarna gaan we naar onze kamer, ik werk het blog bij iedereen hangt wat.
Dan gaan we slapen om 22:30 we best wel moe…

Voor wie het leuk vind een aanrader mijn foto verhaal 4 met muziek.

We zijn net thuis  uit St Pete beach, morgen een verslag van vandaag.

Tot morgen!

Ps ….Pieter ik heb de schakelaar gevonden om de pedalen te stellen van de Tahoe. Bedankt voor deze tip, ik zit nu helemaal als een vorst in die auto ;-)))

Iedereen bedankt voor de leuke reacties elke dag, wat is dat leuk om te lezen !!!

29 opmerkingen:

  1. Hoi Floridagangers, wat een prachtige belevenis zeg tussen die dolfijnen. Eerst opscheppen met zo'n Tahoe en nu weer een eigen boot. Jullie nemen het er wel van. Fantastisch om dit te kunnen lezen.

    Nou nog veel plezier toegewenst en tot morgen want we volgen jullie blog op de voet.

    Groetjes van MaRiLin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We geloven het best dat dit een immense ervaring is! de foto's spreken boekdelen :)

    Weeral een ontzettend leuke dag, jullie doen het goed !!

    tot morgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pa en ik genieten er ook van.Ma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo mede vaarders!!

    Wat was dat grappig om elkaar zo tegen te komen, enne...ik heb die foto van onze boot stiekem gejat hoor!
    Wat een ervaring is dat toch als je die beesten ziet boven komen he, wij werden er helemaal stil van ( en dat wil wat zeggen!!), en wat een schitterend uitzicht hadden jullie vanaf de kamer, trouwens een zeer goede zet geweest hoor, want die terug reis "hakte" er behoorlijk in, we kregen bijna weer Jetlag...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, ook er leuk dat je een linkje naar onze blog hebt geplaatst, sorry, wij zijn van die "kneuters" die daar totaal geen verstand van hebben...de mannen vast wel maar ja, die ga je niet elke keer om hulp vragen, we doen nl. net of we zeer geëmancipeerd zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Rick, Mandy en Jasper. Zo te zien hebben jullie ook een geweldige dag op het water gehad. De dolfijnen maken het helemaal af. Wij zaten ook steeds met de camera stand by, maar hoe vaak knip je niet als ze net weer onder water verdwijnen.
    Ook het uitzicht vanuit jullie kamer in het hotel ziet er geweldig uit.
    Ik vond het gewoon te grappig dat we jullie tegen zijn gekomen. Ik bedoel de wereld is zo groot, maar soms zó ontzettend klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch zeg die dolfijnen en wat zijn jullie foto's goed gelukt. Super gewoon en toch wel geluk hebben hoor zoveel dolfijnen. Ga er nu gewoon een beetje jaloers van worden, nee hoor, van harte gegund. Echt een supertip om zo de dag eens door te gaan brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb vol ongeduld dit verslag afgewacht maar was het waard. Kan niet wachten tot we zelf gaan spelevaren. Ook wij gaan naar het Grand Plaza dus hopen dat die tip van een upgrade ook bij ons werkt!! Overigens uitstekende muziek keuze...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk als je elkaar zo tegen komt ,Wij hadden het vorig jaar met Pieter en Petra [penpe]en Ton en Lidy [teleton] waren tegelijk in Cane Island.
    De boot huren staat nu ook op het programma voor December nu ik de foto's heb gezien.
    Fijne vakantie verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alweer een spetterend verslag vol foto's van verschijnende en verdwijnende vinnen. Juist hierdoor krijgen de foto's net dat beetje extra. Voor gewillige en gehoorzame dolfijnen gaan we wel weer eens naar SeaWorld!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo Rick, dat jullie nog niet ontploft zijn van genot verbaast me. Wat maken jullie leuke dingen mee met z'n allen. Ik weet het nu zeker, volgend jaar huur ik ook een boot bij Frenchy's. Heel veel plezier nog verder, en elke ochtend ben ik vaste klant op jullie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Rick,

    weer een lekkere dag. Heb natuurlijk al het een en ander gezien van de sites van Marja en Sonja.
    En die foto die Frenchy's van jullie heeft gemaakt is puur bewijsmateriaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Rick,

    Wat zag dat er geweldig uit zeg, dat gaan we zeker weten ook volgend jaar doen. We hebben de laatste drie dagen in Clearwater Beach of St Pete´s gepland. Nu hebben we nog geen hotel geboekt. Mag ik weten of dit hotel jullie bevalt en waarbij jullie het geboekt hebben?
    Schrijf in ieder geval nog heerlijk verder want het is echt mee genieten......

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Rick, Mandy en Jasper, wat een leuk verslag en foto's weer! Wij gaan dinsdag de 10e naar Frenchy's; ik heb net een reservering gedaan nadat ik gelezen heb hoe leuk jullie het hebben gehad. Het stond al bij ons op de planning, maar ik wilde toch eerst nog even lezen (en zien) hoe jullie het hebben ervaren. Geniet er nog maar lekker van en ik houd jullie in de gaten! ;o)
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo mensen

    wat een super leuke dag hebben jullie weer gehad...en die sweetbay zit ook in orlando wij zaten in clearmont en bij ons was ie om de hoek...wij hebben er onze dagelijkse boodschappen gedaan en vonden het een super fijne winkel..ik vind het ook raar dat ie bijna nooit in verslagen voorbijkomt..altijd de walmart en de publix wat wij veel te massaal vinden...maar goed ieder zijn ding...
    en super leuk dat jullie marja en conrnuiten tegenkwamen...nou mensen geniet ze daar in dat hotel en op naar de dag van morgen
    groetjes marij

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb het op de blogs van Marja en Sonja ook al gezegd maar erg leuk dat jullie elkaar zijn tegen gekomen. Zo te zien was het weer een geweldige dag, gaaf dat jullie dolfijnen hebben gezien.
    Ik ben weer benieuwd naar jullie avonturen van de volgende dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is dat genieten om elke keer die leuke verslagen te lezen en foto's te zien!
    Nog anderhalve maand en dan kunnen ook wij het zelf aanschouwen!
    Ik zit er sterk aan te denken om ook naar Frenchies te gaan en een boot te huren. Maareh..heb je daar geen vaarbewijs voor nodig?

    Ik wens jullie in ieder geval nog veel plezier maar dat zal wel lukken!
    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw wat een top dag ziet er weer leuk uit en dat uitzicht in het hotel was natuurlijk genieten

    Veel plezier en tot morgen dan maar weer

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Tja..... het leven is afzien en vakantie is vaak een kwelling....

    Maar al varend tussen al deze dilemma's houden jullie je prima staande. Die Frenchy had het allemaal goed geregeld voor jullie.

    En zelf lekker aan het roer, een beter leven bestaat er toch niet? Beetje varen, beetje rijden......


    Nee de middelen die jullie ter beschikking staan, daar ga je het net mee redden. Heel veel succes in de komende dagen, want dat hebben jullie zeker nodig in die hitte. Das toch niet goed voor een mens?!?!!?

    Neem lekker Nederland, hier is het tenminste 18 graden met een verfrissend buitje (van 24 uur)....

    Nee hoor, we zijn echt niet jaloers (ahumm)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi,

    lekker hoor speedbootje varen! Heerlijke vakantie! Wij wachten nog wel even tot April!hahaha. Gaan jullie ook nog bij Villa Kristall kijken?
    Groeten
    Anthonie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er goed uit zo bootje varen. Meestal huren wij ook een bootje of een jetski tijdens onze vakanties in Amerika, misschien krijgen we wel florumkorting als ineens al die Nederlanders bij de Frenchy gaan boeken, haha.
    Veel plezier en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldige belevenis en heel leuk dat jullie naast de dolfijnen ook nog andere forumgangers gespot hebben, gr,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat was een heerlijk dagje Gulfcoast. Ja die dolfijnen laten zich lastig op de foto zetten, maar het is jullie gelukt, net zoals het vragen (en krijgen) van de upgrade. Super uitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. zo dit wil ik ook zeg. Wow wat prachtig. We hebben op onze planning Clearwater Beach maar we wten niet of we de tijd hebben. we willen dan met de seascreamer.

    Maar nu ik je blog heb gelezen denk ik we maken wel tijd.

    Veel plezier nog

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hej, wat een heerlijke dag weer! Wij genieten nog volop even mee hier in het frisse NL. Boehoe, heb zo'n heimwee...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat een super dag weer en wat is dolfijnen kijken toch leuk. wat een prachtig uitzicht vanuit de kamer en wat leuk zo'n ronddraaiend restaurant die ga ik noteren veel plezier nog

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo lieverds,en daar waren ze toch weer de prachtige dolfijnen,kan mijn ogen niet geloven en denk dat ik droom;stel me voor om daar te zijn en knijp in mijn arm,nee nederland en regen dus ben gelijk wakker.
    Mandy wat een leuke cap heb je gekocht je bent echt een gooise vrouw echt geweldig ben helemaal trots op mijn meissie en dan dat hotel zeg,niet te geloven met zo'n uitzicht geloof dat ik de hele nacht bleef kijken,en dan ronddraaien in een restaurant is toch niet normaal meer,maar heb ik het goed begrepen??gaan jullie in oktober weer??? nou heb je een kamermeisje nodig bij deze hoor.
    We genieten van jullie zo ook Joeri en Sven en hebben nu goed in de gaten dat we niet even kunnen bellen,maar gaan morgen zwemmen en als afsluiting van het weekend de mac bezoeken,helemaal weer leuk.
    Nou lieve schatten geniet en we volgen weer,ja over weer jullie waren net op tijd voor het slechte weer he,vond dat wel een beetje eng.
    Nou jullie spreken natuurlijk alleen maar engels dus bij deze LOVE YOU,mama

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Rick, Mandy en Jasper
    Heerlijk om jullie verslag weer te lezen,
    jullie genieten er echt van, en wat gaaf om de dolfijnen te zien.
    Ik blijf jullie volgen, nog een fijne tijd
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.


Groetjes Rick & Mandy