woensdag 27 januari 2010

Visa Waiver Programma

Ik had het Visa Waiver programma al in December ingevuld, we mochten weer naar de VS reizen. Alles was prima, gewoon een Peuleschilletje even alles invullen en klaar .

De fora zijn zeer informatief en ik haal daar vaak tips uit.
Nu lees ik van de week op het Floridaforum dat mensen bij KLM hun geprinte Esta aanvraag moesten laten zien. Nou ik had in Decemeber de Visawaiver al ingevuld, dus ...dan print ik ze nu nog even uit.

Ik ga naar de website van Esta even lezen hoe ik dit uitprint. Gewoon even je nummer invullen en klaar ...



Waar heb ik dat nummer, in een wordDoc geplakt denk ik ?
Nou nergens te vinden op mijn laptop, niet in mijn online email-account waar ik een vakantiemap heb met alle backup mails van boekingen e.d voor zomer 2010.

Dan maar lezen bij FAQ ..." You are not required to present a printout of your application number to board your flight. That number is transmitted electronically to the airlines." ..

Nou dat valt mee.

Even verder lees ik : "U.S. regulation does NOT require a Visa Waiver Program (VWP) traveler to present a printed copy of the ESTA authorization page in order to travel. However, some airlines may ask you to bring a copy, in which case you should print it out. If you have forgotten your application number, or cannot find it online, you will need to reapply. We cannot provide you with your application number, nor can we send you an email saying that your are authorized."


Dus toch dat sommige vliegtuigmaatschappijen erom vragen zul je net zien Martin Air wil ze zien?.Dan maar reapply, dat is de beste oplossing als je de nummers niet meer weet. Dan maar weer één voor één onze paspoorten in gevoerd en nu maar direct geprint. Normaal ben ik hier toch scherp op, het is toch nog in orde.

Vraag me af of Martin Air de Esta formulieren aan ons gaat vragen maar.... beter mee dan om verlegen. Wel stom dat ik die Esta nummers nergens heb opgeslagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.


Groetjes Rick & Mandy