dinsdag 24 augustus 2010

Dag 29 en 30: Segway Tour, de terug reis, en Diesel ….

Vandaan worden we wakker voor de wekker gaat, het is 7:30 uur.
Het is helaas onze laatste dag in Florida… we zetten koffie en lezen wat bij op internet. We genieten van de leuke reacties op ons blog, maar de stemming is as grauw… Het is raar, want we zijn hier al weer even en toch zouden we stiekum willen blijven… . Ach beter zo, als dat we naar het einde van de vakantie snakken.

Na de koffie rijden we naar Zetours, we hebben er een afspraak tegen negen uur, we rijden ernaar toe en het Florida gevoel is zowaar weer even aan het opbloeien..We gaan iets leuks doen, we hebben er van geproefd en we zijn allen erg benieuwd hoe het Segwayen gaat op straat. We zijn ruim op tijd, want om 8:45 stappen we het kantoortje binnen… en na wat passen en stellen van de helmen gaan we op weg. De route naar Celebration begint rustig met hier en daar wat verkeerslichten.. Het stoppen en stilstaan doe je echt met het balanceren op de Segway.. Als je rechtop staat, en niet naar voren of naar achter leunt blijf je echt op je plek stil staan.

Ons drieen

Het lukt ons alle drie, we kunnen op weg, de route naar Celebration is echt heel gaaf, en ik merk dat Amsterdam niet meer voorkomt in mijn gedachte. We gaan helemaal op in de Segway Tour, ik zie hoe Jasper en Mandy genieten van de waanzinnig mooie rit door een stuk bos met palmbomen.. Het lijkt wel een sprookje gelukkig heb ik het rijden onder de knie met het leunen en kan af en toe een foto maken. Ik rij helemaal achteraan en het is heel leuk om de drie mensen voor me te zien leunen en versnellen en bochten maken. We hebben een kleine groep uh alleen wij dus de Fam Sunshine State…en we vinden het helemaal top.

Door het bos

Heel langzaam gaat het spannende eraf en begint het echte genieten van de tour, het is best makkelijk, na een kwartier dit bleek later bij ons  alledrie de ervaring te zijn. Na het bos kom je Celebration binnen.. Dit beleef je weer anders als met de auto, en onze gids weet natuurlijk ook de leuke straatjes, we komen op hele mooie plekjes in Celebration. Wanneer we bij het meer aankomen waar wij van de week ook waren, maar nu vanaf de andere kant, stopt ze. De zon knalt echt heel gaaf van de gebouwen in het water… het lijkt wel een sprookje.. Ik ben blij dat ik mijn camera heb meegenomen op de tour..

Sprookje

Het is bijna onwerkelijk als ik de foto later terug zie..Het water was echt zo spiegel glad dat het te mooi was… Prachtig met het groen op de voorgrond..

Sfeer

We kijken allemaal even sprakeloos naar dit uitzicht. Dan gaan we weer op weg, door Celebration, we zijn allang vergeten dat dit de dag is waarop we naar huis gaan. De tour zuigt ons helemaal op, en het is zo gaaf dat het apparaat luistert naar jou beweging… Luistert er ook eens iemand naar mij zeg …

Door CelebrationJasper

De terugweg gaat langs de 192, naar het kantoor van de Segway tour.
Op deze weg moeten we balanceren en wachten op de voetgangers stoplichten, het gaat ons nu allemaal heel makkelijk af . Bij aankomst bij het kantoor nemen we afscheid van onze gids/lerares en een hele leuke ervaring rijker.

We rijden terug naar Tuscan Hills, en mijn voorstel is om een laatste Subway broodje te eten.  Dat doen we,maar na het heerlijke broodje zakt de stemming weer onder het vriespunt… nee dat is niet het goede woord.. de stemming is gelaten. Want we hebben het met elkaar altijd super leuk.. maar de laatste dag valt ons zwaar. Het mooie Florida heeft ons in de greep.. en het is niet goed uit te leggen waarom. Maar veel Florida gangers hebben het..

Ik moet mijn autosleutels weer herstellen, bij aankomst knip altijd het label er af, en doe de sleutel aan een meegebracht ringetje samen met de huis sleutel.

SleutelsSleutels1

Dit neemt minder ruimte in zonder dat grote label….

We pakken alle koffers in, en wanneer we uitgezwommen zijn moeten we toch echt aanstalten gaan maken om te vertrekken. We lopen nog één keer door de villa, checken of we echt niks vergeten zijn. En dan wordt het tijd om de koffers in de auto te laden….
InladenDoei Tuscan Hills

Het zit er echt op, en ik maak nog een foto uit het raam van de Tahoe, van het huis waar we ons zo thuis hebben gevoeld al die weken. We rijden heel rustig naar de uitgang van Tuscan Hills, de gate gaat nog één keer voor ons open. Via de 27 slaan we de 192 op, en daarna nemen we de 4 richting MCO …Het ritje duurt 40 minuten en we praten over wat we allemaal hebben gedaan.  Dan komen de onvermijdelijke afslagen,de afslag Int.Airport en de afslag Rental Car Return.

Naar het vliegveldalamo1

Eenmaal in de garage gaat het snel, de vraag van de Alamo medewerkster is: heeft U nog problemen met de auto gehad, ‘jawel, hij rijdt te lekker’ er volgt een glimlach en een 0 bonnetje.

Dan gaan we naar de lift, en we zitten zomaar weer op de luchthaven. We hoeven alleen maar de koffers af te geven, inchecken had ik al online gedaan…. en de koffers waren 23,7 23,5  en 24,8 KG…. Volgende keer echt 23 KG meneer,  Ik pareer met een uiterst verlegen glimlach… kijkend naar de stuurs kijkende dame..

We lopen naar de checks…
Daar gaan we ons omkleden, althans schoenen uit, vest uit met rits, laptop apart op de scanner.. wij zelf er doorheen en .... niks aan de hand. Binnen 15 minuten zijn we achter de douane en moeten we wachten op het boarden. We hebben nog ruim anderhalf uur, en nemen wat te eten bij Burger King.  We lopen daarna in wat winkeltjes, na een ruim uur lopen we naar de Gate, en kunnen vrij vlot boarden. We zitten op rij 3, en dat zijn lekkere plekken met veel beenruimte. De vlucht verloopt prima, geen chicken or Pasta maar er is nu rundvlees .. het is goed te doen. Het blijft eten in een vliegtuig… maar ook op de terug reis hebben we niet echt te klagen over Martinair..  Eenmaal geland, bel ik met de schipholtaxi dat we nog wachten op de koffers en dan opgehaald kunnen worden. Als we de koffers hebben lopen we naar buiten, en we zien de taxi al staan. Met 20 minuten zijn we thuis… eerste indruk wat klein. Tja het went snel ;-)  Mandy begint de koffers uit te pakken, ik laat alle kranen even lopen met heet water, en help haar verder mee.

We kunnen Diesel tegen 16:00 uur gewassen en al ophalen.. dus we hebben nog even de tijd. We missen de hond wel, als je dan toch eenmaal thuis bent dan maar helemaal compleet. Vol spanning halen we hem op, hij heeft ons gemist en wij hem. Diesel1

Wanneer ik thuis kom is het eerste wat Diesel altijd doet, mijn schoenen pakken… nu dus ook. Hij loopt er vrolijk mee rond .. . Hij is weer helemaal thuis, we maken een paar hele leuke foto’s om de thuiskomst in het fotoverhaal te plaatsen..

Diesel3

We zijn weer helemaal compleet, terug kijkend was dit een geweldige reis, en we zijn blij dat we dit nog één keer met Jasper hebben kunnen doen.

De Vluchten met Martinair waren ons sterk meegevallen, geen problemen met het cabine personeel sterker nog op beide vluchten waren ze gewoon aardig. En we hebben geen vertragingen gehad.

De Villa van Randy is geweldig, en Tuscan Hills is ons weer goed bevallen. De locatie tegen de bosrand gaf erg veel privacy bij het zwembad en de grote lanai maakte het mogelijk dat we zelfs met regen lekker droog buiten te zitten..

We hebben een heerlijke vakantie gehad waar we met heeeel veel plezier op terug kunnen kijken. Eigenlijk was alles wat we gedaan hebben op zijn eigen manier erg leuk. We zouden de hele trip zo weer overdoen, en niks schrappen!!

Zo komt er een einde onze vakantie, en dus ook aan ons blog..
Ik hoop dat iedereen die heeft meegelezen, er ook een beetje lol aan heeft beleefd. Verder wil ik de mensen bedanken voor de erg leuke reacties,want dit maakt het bloggen een stuk leuker..

Voor de liefhebbers het laatste fotoverhaal dag 29 en 30 in één.

allen

De groetjes van:

Rick , Mandy en Jasper !!!

1. Prachtig einde ! Veel leesplezier en kijkgenot gehad met jullie blog.
    Probeer te wennen aan het dagelijkse leventje in Nederland... 't is zwaar de 1ste weken !!
    Bedankt voor het mogen meelezen en tot een volgende keer !

Hilde en co

2. Rick, nogmaals bedankt voor het verlenging van onze vakantiegevoelens en het opdoen van nieuwe "must-do's" voor een vervolgvakantie.
    Schitterende foto's van de Segway tour trouwens!!
    Gr,
    Mariska

3. Tja, de overgang van FL naar NL blijft altijd groot... Bedankt voor jullie leuke blog; we hebben met veel plezier meegelezen met jullie mooie reis. Groetjes!

4. Jeetje wat een leuk verslag van jullie laatste dag en reis, dat zal wennen zijn weer in NL.
    Bedankt voor je gezellige blog en de prachtige foto's van deze vakantie.
    Heb ook met veel plezier meegelezen.
    Anita

5. Wij hebben het heerlijk gevonden jullie vakantie van zo dichtbij mee te kunnen maken....welkom thuis :)) en Diesel geniet ook alweer van je schoenen ;)...
    Voor je het weet is het alweer oktober en pas dan , komt het lange wachten op de volgende zomer.....

knuffff
    Jacky

6. Wat een mooi einde guys. Een mooi einde van een mooie vakantie. Heerlijke herinneringen hoor.
    Welkom thuis enne ik hoop dat jullie gauw wennen aan het weer.

Bedankt voor het mooie blog.

Heleen

7. Hartelijk dank voor die mooie blogs. Het was steeds of ik er zelf bij was. En jullie huis(je...) in A'dam mag er ook wezen hoor, ziet er gezellig uit en zo'n lieve hond erbij. Tot een volgende keer!

8. Hey, leuke hond hebben jullie. Dat gevoel bij vertrek heb ik nou ook altijd. Welkom terug.

9. Zo jullie vakantie zit er dus ook weer op. Nou in ieder geval hebben jullie genoten van een heerlijke vakantie. Die foto bij het meer is echt een sprookje hoor, wat een schitterende foto zeg. Helaas hebben jullie het mooie weer van Florida niet meegenomen. Dus sterkte de komende dagen hoor.

groetjes André en Daphne

10. We hebben met veel plezier jullie blog gelezen en veel tips opgedaan.
    Bedankt hiervoor.
    We kijken uit naar het volgende blog, met veel interesse voor de villa ;-)

11. Beste Rick Mandy en Jasper, heel veel succes met het gewone Nederlandse leventje, zoveel anders dan in het heerlijk Florida...

Helaas zit het er ook voor jullie weer op, maar wat een prachtige afsluiting hebben jullie meegemaakt zeg, ik wil dat ook!!!!

Die foto bij het meer is er echt een om uitvergroot in een lijst boven je bed te hangen, wat een plaatje, complimenten voor de fotograaf!

Ik vond het erg leuk om jullie in levende lijve te ontmoeten, en gelukkig voor jullie hebben jullie een volgende vakantie in het vooruitzicht, een heerlijk idee...

Succes met het tijdsverschil en bedankt voor het delen van jullie vakantie belevenissen.

Groetjes van Mike, Tony en Marja

12. Hallo thuiskomers,

Tja dat is even een tegenvaller, van het grootse Amerika naar het kleine Nederland. Ook het weer lijkt er niet op. En de auto? Die zal ook wel een maatje kleiner zijn dan het Florida exemplaar.

Maar gelukkig maakt Diesel jullie thuiskomst weer goed. Heerlijk om hem weer te zien rennen en dan nog te zien spelen met een schoen. Nu snappen we wel waarom jullie in oktober teruggaan, nieuwe schoenen kopen.......

Leuk die Segway toer en dan die foto, man die kan je rechtstreeks naar National Geographic sturen. Wij vonden dit plekje in Celebration ook erg mooi, we hebben al zittend in de schommelstoelen de alligators daar mogen bewonderen.

Nogmaals dank voor de erg leuke blog verslagen en natuurlijk de bijbehorende foto's. We hebben er iedere dag van genoten en zullen zeker weer in oktober van de partij zijn.

Groetjes vanuit het pitoreske Amsterdam,

MaRiLin

13. welkom thuis lieve mensen en super leuk dat ik van jullie vakantie heb mogen mee genieten
    groetjes marij

14. Gelukkig nog 1 dagje een bericht! Wij hebben ook met veel plezier meegelezen! Groeten van Meta en Hans (thefreeze).

15. Zo toch wel een gave allerlaatste dag zo met de segway tour en al..
    Thuis is ook wel lekker toch zeker met zo'n schat van een hond. Gelukkig gaan jullie binnenkort weer.

16. Welkom thuis !
    Ik heb genoten van je laatste verhaal.Ik kon bijna door mijn laptop heen voelen hoe jullie je voelden de laatste dag. De afwisseling van het weten dat je naar huis moet en toch nog wat leuks doen. Zo dubbel. Maar jullie hebben echt alles uit de vakantie gehaald wat er uit te halen was, tot de laatste minuut.
    Veel succes met het oppakken van het gewone leven (lees werken) en begin maar weer met aftellen naar de volgende vakantie.

17. Rick, Mandy en Jasper,

Bedankt dat wij mochten mee genieten met jullie heerlijke vakantie. Ik heb genoten van de verhalen en de veel herkenbare dingen. Zo kon ik langzaam afkicken :D.

Succes met de jetlag. En ik wacht weer met veel plezier af naar jullie volgende vakantie.

Meriam

18. OMG! is er al weer een maand voorbij?
    Wat gaat het toch snel, he.
    Enne, dat kleine huis gevoel kennen wij ook. Het is net alsof je in een vakantiehuisje van een ander komt wonen, hahaha.

Wij willen jullie bedanken voor het leuke blog dat je 30 dagen lang hebt volgehouden. Ik weet dat dat niet altijd meevalt, maar het wordt zéér gewaardeerd.
    Het las elke dag weer heerlijk weg, en het was de hele vakantie lang een feest van herkenning voor ons.

Welkom thuis en veel succes met het tijdsverschil.

19. Welkom terug in dit kleine koude kikkerlandje. Veel succes met het aanpassen aan de "normale" omstandigheden enzo.
    Bedankt voor het delen van de verhalen. Maakt de wachttijd tot oktober wat draaglijker :)

Greetzz
    Twan

20. Welkom terug in Nederland,

Het was genieten om jullie avonturen en foto's te bekijken en zo al een beetje zelf het vakantie gevoel op te snuiven.

Het zal wel weer wennen zijn om terug te zijn in Nederland...
    Gelukkig heb ik het nog tegoed, maar eerlijk gezegd kijk ik al tegen de terug keer op. In Florida kom je zo thuis..
    Een geweldige plek om vakantie te vieren.

Nogmaals bedankt voor het mogen meespieken met jullie avonturen

Marisa

21. Hallo,

Zojuist jullie log ontdekt...met de laatste dag begonnen en direct al een leuk idee opgedaan voor onze komende trip in februari. Celebration beter bekijken was al een doel, maar op deze manier is het nog leuker! Thanks voor de tip!

Ik ga nu verder met de rest van jullie log.

Succes met het acclimatiseren.

groet,
    Silvia (pixiedust)

22. Een mooi einde van een heel leuke blog ! wij hebben dagelijks genoten van jullie avonturen. Jij hebt ongelofelijk mooie foto's genomen :) ik ben jaloers. een top vakantie!

bedankt tot we mee mochten volgen !!

Groetjes, en op naar de volgende vakantie/blog

23. Hallo,

Bedankt voor het meegenieten van jullie te gekke vakantie. Ben nu echt helemaal in de stemming om over drie weken te vertrekken naar Orlando.

Geniet nog maar lang na van alles wat jullie hebben meegemaakt de afgelopen weken.

24. Welkom thuis, bedankt voor het geweldige verslag, je hebt er veel werk van gemaakt, zo konden we het bijna 'live' meebeleven. Super die Segway tour, nu weet ik zo'n beetje wat ons in Chicago te wachten staat. Wow, die foto, die kun je voor een westrijd insturen. Nogmaals dank, sterkte met de jetlag en voor je het weet is het alweer oktober.

25. Hoe komen jullie aan zoveel meelezers.
    Het is leuk om te lezen. Bedankt weer een paar tips opgedaan

Wij gaan ook... nog even geduld :)

26. Rick, Mandy & Jasper,
    we hebben genoten van jullie belevenissen in Orlando. Rick, heerlijk geschreven verhalen. Regelmatig de glimlach op het gezicht gehad.

Veel succes met de jetlag ! En denk eraan, het leven is een groot feest, maar hang zelf de slingers op !! Voordat je het weet hebben jullie weer een reis geboekt of iets anders leuks gedaan.

27. Wat jammer dat het afgelopen is. Ik heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten om het blog af te maken, misschien vanavond. Ik heb toevallig laatst op mijn werk een dagje op zo'n Segway rondgereden. Ben er wel mee op mijn plaat gegaan, want ik werd een beetje overmoedig, maar het was erg leuk en ik heb me niet bezeerd. Wij hadden ook alleen rundvlees tijdens de vlucht, maar het was best lekker. In de nacht van zondag op maandag hebben we dus gewoon echt helemaal niet geslapen en maandag moesten we werken. We halen het nu in door elke dag een half uurtje vroeger dan normaal naar bed te gaan. De kinderen hoeven pas volgende week naar school, dus die kunnen nog lekker bijkomen. Ron gaat zondag voor zijn werk ruim 3 weken naar Canada, dus weer 6 uur tijdsverschil voor hem.
    Bedankt voor jullie leuke verhalen en mooie foto's!
    Linda

28. Beste Rick, Mandy & Jasper,

We hebben enorm genoten van jullie blog en van hoe jullie blog opgesteld is. Dit is een echte super-reis geweest. Het doet ons verlangen naar volgend jaar wanneer wij kunnen gaan naar FL (pfff, nog zo lang).

Veel groetjes
    Hans & Francisca

29. Hoi Rick, Mandy & Jasper,

Wij hebben Celebration alleen in de avonduren gezien, maar zo bij daglicht is het er ook leuk/mooi fotograferen zien wij.

Het was een dagelijks feest om jullie blog te lezen en we kijken al uit naar jullie volgende blog. Maar voor die tijd is de beurt eerst aan ons om een mooie blog te maken :-)

Pieter & Petra "PenPe"

30. Hoi daar !

Met heel veel plezier meegelezen met echte levensgenieters ! Leuke laatste dag en .... Wat een leuke hond zeg !

31. Welkom thuis!

We hebben heelrijk met jullie meegenoten hoor!
    Dat Florida je in de greep houdt, ervaren wij inderdaad ook.

Jullie hebben een heerlijke vakantie om op terug te kijken!

32. We hebben met veel plezier jullie vakantie verhalen gevolgt en dan lijkt het net alsof je iemand leert kennen. Ik zie het dus al helemaal voor me hoe je die dame bij de koffers inchecken met een charmant glimlachje om je vinger wint. Mandy: lukt hem dat bij jou ook nog? hahaha
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen in Nederland en bedankt voor de leuke reacties op mijn blog iedere dag,
    Saskia

33. Lieve schatten op deze laatste blog willen wij zeker niet ontbreken,wat hebben jullie een geweldige vakantie gehad en wat hebben wij genoten van jullie;het was net alsof we erbij waren en de geur konden ruiken zo echt kwamen de foto's binnen.
    Bedankt voor al die fijne uurtjes dat we konden mee genieten van deze geweldige vakantie.
    En dan diesel Ja daar pak je mij gelijk mee in de lieverd blijft trouw aan jullie en is niet vreemd hoor jullie zijn schatten en hij heeft jullie gemist,maar moest wel even slikken bij je blog over het gedrag van dieseltjehoe blij kan je zijn,nou daar weet ik alles van dieselhond;wij zijn ook SUPER blij dat jullie weet thuis zijn al gunnen wij jullie natuurlijk het beste en mooiste wat er is te genieten op deze aardbol.
    Nou weer in Nederland met regen en storm,zag de plaatjes van Amsterdam met overal water overlast is geen lekker binnen komen.
    Nou lieverds jullie hebben samen nog een prachtige reis voor de boeg in oktober dus neem dit maar voor lief en ja 21 jaar geleden,maar geloof dat de liefde tussen jullie al veel eerder was
    Nou lievers ook wij sluiten dit blog,al denk ik gewoon dat het leven van deze geweldige mensen iedere dag een blog kan op leveren,.
    Ik wil het niet meer hebben over het tafeltennis,laat het maar over aan de jeugd en sla je slag als het wel lukt;kijk ik heb het ook niet over die pijltjes,WHAHAHA>
    Dan onze favoriete foto's ja zijn er zo veel maar de dolfijnen vonden wij echt heel mooi de natuur foto's echt prachtig jullie relax stand helemaal top en de beslagen bril nou die zou ik graag lenen,lieve schatten papa en mama hebben genoten zo ook joeri en sven die er bijna in zaten en in de nacht over lagen te dromen.
    Bedankt voor jullie prachtige blog,het maakt het leven een stuk makkelijker en het gemis blijft tastbaar;bedankt lieverd".
    Papa en Mama

34. Ook wil ik jullie bedanken dat we hebben mogen meelezen met jullie prachtige avonturen. Dat jullie een onwijs gave vakantie hebben gehad is wel diudelijk! Hier kun je met veel plezier op terug kijken en nog lang van nagenieten en voor je het weet staat de volgende reis van Mandy en jou alweer voor de deur! Ik heb genoten, bedankt en tot de volgende keer! groetjes van Aggie

35. Wow wat een vakantie zeg!!! 30 dagen Florida pret. Ik heb echt genoten van het verslag, je schrijft erg leuk! Mijn commentaar is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb het verslag ook pas vandaag gevonden ;)

Ik heb heerlijk mee kunnen genieten van alle dingen waar ik nog een paar jaar mee moet wachten (tot mijn dochter wat groter is) zoals uren shoppen ;)

Wat een ervaring met die dolfijnen zeg! Ik kan me voorstellen dat een blog niet kan weergeven hoe gaaf het werkelijk was. Het lijkt me echt super!

Bedankt dat je jullie vakantie met ons wil delen! Ik heb al helemaal "last" van voorpret!

36. Bedankt voor deze geweldige blog!!! Prachtige foto's, filmpjes, verslagen! Wat veel plezier heb ik hieraan beleefd en zo te lezen vele anderen!!
    Groetjes Petrajessy van het floridaforum

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.