donderdag 5 augustus 2010

Dag 10 : Aquatica


We worden weer lekker vroeg wakker, zo rond 7:30 en nog geen kwartier later zitten we heerlijk aan onze eerste bakkie leut met onze laptop op schoot .

We willen om 9:00 uur in de auto zitten naar Aquatica, dus lezen we de blogs en de weer hele leuke reacties, waar we enorm veel plezier aan beleven. Dat is voor ons het leukste moment van de ochtend ;-)) 

Een paar reacties beantwoorden..
@ Linda – goed dat je het uur gratis hebt gekregen bij Frenchy’s .. wist ik wel !!!
@ patrick – Ik heb de gordeldieren echt nog niet gezien ..
@ Marja – we zijn gewoon geschrokken van de slang lol..
@ Barkies – nee ik ben geen weegschaal maar een tweeling..
@Tiggergirl 2010 -  Het is ongeveer 1uur en 20 Minuten.. rijden naar de Airboat.
@ Joeri & Sven – We nemen voor jullie wat lekkers mee hoor.

Excuus - terug naar het blog, Mandy maakt broodjes klaar met Pindakaas van een bekend merk hier. Enne… het smaakt ons heerlijk. ( skippy)

Broodje smeren

Jasper leeft hier bijna net als thuis, is met muziek bezig en kijkt wat naar de TV in de ochtend. Zo eet hij ook zijn ontbijt languit op de bank…

Jasper ontbijt aan de TV

Hij kan zich maar thuis voelen, dat doen wij hier ook.  Tegen negen uur stappen we de auto, en ik zeg tegen TomTom rij ons maar naar Seaworld,  Aquatica is er namelijk om de hoek. Ik rij graag met de TomTom aan, mocht ik een afslag verkeerd of anders willen nemen komt het altijd goed. Daardoor rij ik ook gemakkelijker, ik durf gewoon een foutje te maken, en Mandy en ik slaan elkaar de hersens niet in, de één met de kaart op schoot, en de ander zwaar geïrriteerd.
”trut we hadden hierin gemoeten” lang leve de techniek.

Eigenlijk regelt het ding, dat we geen echtscheiding hebben gekregen, de afgelopen reizen.. Zo bezien is zo,n TomTom niet eens zo duur.

We komen bij de ingang van Aquatica, en we schieten een plaatje door het raam, wat er natuurlijk niet uitziet maar wel leuk is voor later!!

Aquatica

Vandaag hebben we alleen Mandy’s camera mee, een compact camera, die is voor deze dag prima. ( Ze heeft vlak voor de vakantie een nieuwe Casio gekocht )
Het is nog niet zo druk, en we staan vlak voor de ingang, onze tas wordt even ingekeken, en we staan eigenlijk in een tel binnen. We kiezen een lekkere plek onder een parasol…. Het is prachtig weer, ik neem een foto van één van de twee golfslag baden. De wolken zijn echt heel fraai..die wil ik even vastleggen.

Clouds 

pool

We smeren ons in met Banana Boat 50, dat heb je wel nodig… want je wordt anders snel geroosterd. Na een minuut of 10 gaan we heerlijk het water in. Nou hierin hoef je echt eerst door te komen. Het is direct lekker…
Je kan heerlijk liggen, en de golven over je heen laten komen. Maar ook als de golven weg zijn kun je lekker genieten in het ondiepe..

Rick3

Dat doe ik dus ook, we hebben een 14 dgn kaart voor Seaworld, Aquatica en Bush Gardens, wie weet doen we één of twee parken nog wel een keer. Want wat is dit lekker, we gaan de rapid doen, met een soort zwemvest aan, want dan is het erg leuk. Je blijft dan drijven, en wordt meegenomen door de stroming. We hebben het vorig jaar ook wel eens zonder vest gedaan, maar daar was geen bal aan.

 Lazy river6
 
Mandy trekt een vest aan en gaat met Jasper een rondje, ik neem  vanaf de brug een paar foto’s.

Lazy river2

Ik berg de camera op en spring er ook in, we maken 4 a 5 rondjes. Dan vinden we het even genoeg, we gaan even wat drinken. Het is nog vroeg, en we vinden het ook niet heel erg druk. Je kan overal wel bij.  Mandy en ik gaan een loopje maken door het waterpark. Beetje mensen en de attracties…kijken.

Walkabout water5

Glijdenglijden1 
glijbaanWater bak

We nemen alle drie een verse Pizza Peperoni,en  een beker drinken want het is al tegen 12:30.  Na het eten gaan we terug naar onze ligbedjes, maar het waterpark trekt teveel, lang kunnen we niet blijven liggen. Het plan … we gaan met de luchtbanden… en laten ons verrassen.

 leuk

Samen voor ons eigen….

lol1

Het is erg vermakelijk, en ook hier gaan we aantal rondjes. Ook gaan we in een eigen band, het is nu wel wat drukker geworden maar hé, we hebben vakantie. Hoe meer zielen .. hoe drukker het is.

onder de brug door jasper

Tegen vieren hebben we genoeg van Aquatica, we gaan ons omkleden, en dan naar de auto. We gaan voor Jasper even naar de Best Buy vlakbij de Florida Mall. Hij wil een nieuwe in-ear hoofdtelefoon. Hij heeft er een paar gevonden en vraagt aan mij welke ik zou kiezen. Wel leuk hij had zichzelf een budget opgelegd van 50 dollar en de keuze is dan een Sony, een JVC of een Ultimate Ears.  Ik zeg hem dat mijn keuze zou vallen op de Ultimate Ears, en hij volgt mij. Eenmaal in de auto is verpakking al open voordat ik weg rijdt, en nog even later roept hij… het geluid is helemaal goed!

We rijden naar Tuscan Hills, we zijn het zat, de hele dag in de zon, de man met de hamer slaat toe. Als we op de 192 zitten zegt Mandy zullen we meteen wat eten, dan hoeven we er straks niet meer uit. Ok zeg ik de eerste het beste restaurant nemen we … het wordt Denny’s . Ik hou mijn woord het is de eerste die we tegen komen.

Denny's
We bestellen, allemaal wat anders, Mandy een Hamburger, Ik een soort Philly Steak, Jasper twee lmooie stukken vlees met groente. Het eten bij Denny’s is gewoon goed! En we zijn heel erg goed geholpen door een leuke serveerster, die ons ook nog even wil vastleggen.. Dat we echt wel bij Denny’s gegeten hebben lol.

Eten

We spreken met zijn drieën over de dag van morgen, het is vakantie, we gaan alleen leuke dingen doen. Mandy haakt af op Kelly Park, Jasper vraagt waarom… omdat er ook slangen kunnen zitten. Dan …  hoef ik ook niet echt.. zegt hij .

Omdat we democratisch een keuze maken al dan niet te gaan, wordt Kelly Park in de prullenbak gegooid. Sorry Kelly !! Ik heb een alternatief plan, en dat is morgen de Little Toot en daarna naar Tarpon Springs.  Helemaal leuk zeggen ze beide iets te makkelijk naar mijn smaak. Zal het echt met die slangen te maken hebben, alles beter dan slangen??? We zullen het nooit weten, want ik vraag er maar niet naar. De Little toot is een meer dan waardig vervanger voor Kelly Park. Bij de Little Toot komt mijn camera weer is actie!!! Ik  hoop maar dat ik de Olympus Camera morgen heeeel veel nodig heb ;-))))

Hier ons fotoverhaal 10 met muziek van Burning Spear.


Tot Morgen

24 opmerkingen:

  1. Zo weer een lekker dagje voor jullie, zie er goed uit Aquatica. Wij zijn er nog nooit geweest. Tja je bent er niet de enige, maar een beetje bumpen met die banden, excuse me, is ook wel leuk.
    Veel succes morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik voel me nu toch eigenlijk wel heel erg schuldig hoor, dat ik jullie planning in de war heb gegooid wat Kelly park betreft, gelukkig hebben jullie een leuk alternatief gevonden en hopelijk zien jullie heel veel dolfijnen ( ter vervanging van de slangen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee niet schuldig voelen, juist niet !!!
    Bedankt juist, kelly park is duidelijk ons ding niet!!!

    Waarvoor dank Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ook sorry van mijn kant. Maar jullie hebben vandaag gelukkig genoeg in banden gedobberd en morgen spotten jullie hopelijk weer wat wildlife. Kelly Park was prachtig om te zien hoor, maar ik zal er zelf ook geen tweede keer meer heen gaan. Je kunt toch niet echt genieten als je steeds maar schichtig om je heen aan het kijken bent. Wat dat betreft denk ik dat jullie morgen wel 100% gaan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Rick, Mandy en Jasper, ik ben weer helemaal bijgelezen. Hele mooie verhalen en mooie foto's, wij zijn benieuwd naar jullie ervaring morgen met de little toot want dan kan die op ons lijstje voor een volgende vakantie.
    Gr,
    Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Iedere morgen weer een plezier om jullie blog te lezen. Een nieuwe uitdrukking is geboren: hoe meer zielen.....hoe drukker hahaha, hij is goed Rick.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Little toot en Tarpon Springs zijn echte aanraders. Neem in Tarpon Springs een Grieks gerechtje in één van de leuke restaurantjes. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die Ultimate Ears zijn echt goed heb ik gehoord. Als het goed is kan Jasper die ook gebruiken op de 'aparte' audioset die op de achterbank van de Tahoe zit, hij kan bv naar een cd luisteren via de headset terwijl jullie naar de radio luisteren. Ook kan hij vanf de achterbank de audio en DVD bedienen. Zo'n Tahoe is echt leuk 'speelgoed' he ;-)

    Wij gaan in Tarpon Springs altijd bij Mykonos, die zijn echt goed.

    Bijna hunkerend kijken wij al uit naar het verslag van morgen :-)

    Groetjes,
    Pieter & Petra "PenPe"

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Damned, 'k kan wel vloeken en tieren, want als ik die zonnige plaatjes bekijk... ben ik *gezond* jaloers :)
    Aquatica ken(de) ik niet, maar 't lijkt me tof !
    Groetjes,

    Fam Verkoelen-Roeland

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook wij hebben weer genoten van de dagelijkse dosis blauwe lucht en witte wolkjes. Aquatica is heerlijk en je hebt er nauwelijks diertjes en sliertjes tussen je tenen......!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik blijf een fan van Sunshine Productions :) Het ziet er weer een schitterende lekkere zonnige dag uit. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie toch :)

    Wij zouden hier toch ook de dolfijnen verkiezen boven de slangen :) En ik heb zoveel mooie dingen over Little Toot gehoord dat dit onmogelijk slecht kan gaan.

    Veel plezier !!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heey mensen skippy pindakaas hebben ze hier ook in een appart schap bij de AH staat het hier..mijn dochter zag het staan en we hebben het toen meegnomen...dus wij eten geen pieter van de hogeband pindakaas meer maar skippy :-)
    een super relaxte dag weer zon waterpark blijft genieten voor jong en oud

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Rick,

    Als een echte Nederlander vraag ik met toch af hoe je aan dat gratis uur kan komen bij Frenchy's. Wij willen namelijk volgend jaar ook een bootje gaan huren en dan is elk uur meer dan welkom natuurlijk ;-)
    Heb je ook een tip voor mij??
    Skippy heb ik ook bij Bas van de Heijden gezien. Het rukt op in Nederland!!!
    Ik speel al twee jaar met het idee om naar Kelly Park te gaan maar dat is nu toch geloof ik definitief van de baan, de achterban werd ook niet echt enthousiast van die slang.

    Groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer een geweldig verslag!!
    En mijn drang om naar Kellypark te gaan word alleen maar groter...ik ben wel benieuwd naar die slangen, gaaf!!!

    Marisa

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heelijk om jullie blog te lezen! Jullie genieten volop,Super! Aquatica is ook een heerlijk waterpark, als ik de foto's zie en jullie blog lees, krijg ik vreselijke heimwee haha.... Morgen ook weer een leuke dag, ben benieuwt wat jullie dan weer meemaken. Mooie villa en auto ook, Toppie!!!

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat weer een fantastische dag hebben jullie gehad in Aquatica. Wij zijn daar nog nooit geweest, maar denk toch dat we dat een keertje moeten gaan proberen.
    Vandaag een hele fijne dag en morgenochtend ga ik jullie verslag zeker weer lezen.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo luitjes,

    leuk hoor dat Aquatica. Dit jaar was Typhoon Lagoon ons eerst waterpark maar deze wordt het vast de volgende keer. Jammer van Kelly Park maar jullie hebben helemaal gelijk als jullie besluiten er niet heen te gaan omdat je het natuurlijk wel allemaal leuk moet vinden. Wat betreft de factor 50, die heb je zeker nodig in Florida, joh wat gaat dat snel. We zijn nu weer erg benieuwd naar Little Toot, tja jullie raden het al misschien is dat ook een leuk idee voor ons volgende bezoek ;-)
    Veel plezier nog, tot morgen.

    Martin, Richard en Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Patrick Lemmens5/8/10 16:34

    Hoi Rick,Mandy en Jasper

    Leuk om jullie verslag in Aquatica te lezen. Wij hebben net weer geboekt voor oktober en willen dan daar ook naar toe. Hebben jullie ook nog glijbanen gedaan en hoe waren die?

    Veel plezier!!! En blijf goed in de bermen zoeken :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi allemaal,

    Wij zijn vorig jaar naar Tarpon springs geweest en hebben daar de sunset cruise gedaan. Dat was echt schitterend. En een schelpen dat je daar ziet. Ook zagen we dolfijnen en heel veel andere dieren die je hier zomaar niet tegenkomt. Echt een aanrader. En verder inderdaad lekker grieks eten in een van de restaurantjes. Geniet er nog lekker van. Voor ons begint het ook te korten. Als ik jullie verslag lees kan ik niet wachten. Nog anderhalve week gelukkig. Veel plezier nog.

    Groetjes Monique (marcelis10)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Toch wel jammer van Kellypark want het is er erg mooi en wij hebben er geen slag of krokodil gezien. Maar little toot is ook erg leuk ik hoop dat jullie een hoop dolfijnen zien. Have fun

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin. Het eten is er ook goed als ik de foto's bekijk.
    Het weer is er beter dan hier in ieder geval.

    Groetjes Fred en Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik snap het wel van Kelly park :-)
    Little Toot en Tarpon Springs lijkt mij een zeer goed alternatief.
    Ben benieuwd nar de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oke dan hier weer mijn verslag van een prachtige dagweer lekker verkocht,dus vraag ik dinsdag om opslag,zodat ik samen met papa zo snel mogelijk ook naar florida kan gaan.
    Als de verdiensten meevallen stel ik voor dat we met z'n allen gaan,zou toch geweldig zijn'nou ik zit maar wat te dromen en je weet het he dromen zijn bedrog
    Mandy wat een geweldige bikini staat je SUPER nou ik vergeleek jou met de gooise vrouwen,maar nee hoor jij hebt toch net iets meer.
    Jeetje wat hebben jullie weer een prachtige dag gehad
    we zaten weer te kwijlen met z'n viertjes en wat een grote banden zeg,echt niet normaal en wat is het prachtig om jullie zo te zien zo ontspannend helemaal blij worden wij als we dit zo zien.
    Nou ja zou ook niet graag naar een park gaan met slangen,je weet het misschien nog wel,onze eerste vakantie op de veluwe'stapte uit de auto en had gelijk een teek in mijn been terwijl ik nog nooit van die beesten had gehoord.
    Maar heb je eigelijk ook vriendelijke slangen??
    Ik bedoel niet om te aaien of zo,maar als sjaaltje,zie je toch wel vaker??
    Nee zelf ben ik geloof ik banger voor croco's grote bekken en echt niet mens vriendelijk.
    Nou wil het toeval dat toen ik vanmiddag uit mijn werk kwam en de twingo parkeerde hier in de gracht een dolfijn zag zwemmen,ik herkende haar gelijk van de foto's ze bracht een prachtige obade,maar moest snel terug om jullie morgen onze groet over te brengen,let maar goed op.
    Nou lieverds geniet maar verder en we blijven jullie spotten en wel met heeeel veel plezier.
    Dikke knuffels papa mama Joeri en Svennyboy

    BeantwoordenVerwijderen
  24. ja, zo'n TomTom maakt het leven een heel stuk aangenamer. Begrijp ik nu goed uit je verslag dat Mandy je af en toe voor trut uitscheldt als je een afslag mist ??

    Op naar de volgende dag

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een berichtje plaatst.


Groetjes Rick & Mandy